Nem minden arany, ami fénylik. Akármennyire is elbűvölő mai szemmel a vintage korszak, jellemző volt a nők elnyomása, értelmi képességeiknek lekicsinylése. Ez a szemléletmód megjelent a korabeli reklámokban is, melyeket annak idején még nem szabályoztak szigorú előírások, így előfordultak szexista vagy rasszista hirdetések. Ma már egy ilyen reklámot a közösségi médiában egy hashtaggel egy életre el lehet intézni.
A romantika legnagyobb gyilkosa a mosogatástól kiszáradt kéz. Mert a kétkezi munkás férjnek nem lesz érdes a keze, vagy ha érdes is lesz, neki lehet. A megoldás a Lux mosogatószappan, mely nem szárítja a bőrt.
A férjed megbecsülését csakis úgy érheted el, ha rendben tartod a harisnyád.
Kételyek, gátlások, ignorancia ... a Lysol intim mosakodóval mindez elkerülhető lett volna, és Dave nem zárta volna ki névtelen feleségét az életéből, azaz inkább az asszony zárta ki magát hanyagságával a boldog házasságból.
Az "intim higiénia" itt egy eufemizmus, amely a fogamzásgátlásra utal. A Lysol nem volt más, mint egy durva fertőtlenítőszer, ami a hirdetés tanulsága szerint megöl minden "baktériumot", értsd a spermát is. Természetesen mindez félrevezetés volt. Az akkori Lysol más összetevőket tartalmazott, mint a mai, súlyos szövetkárosodást okozva. 1911-re 193 mérgezést és 5 halálesetet dokumentáltak. Ja, és mint fogamzásgátló, semmit sem ért.
A népautó is beállt a sorba... a reklám amellett érvel, hogy mindegy, hogy a feleség hányszor töri össze a kocsit, az alkatrészek olcsók, így ne fájjon emiatt a férj feje. A statisztikák is azt mutatják, hogy a nők okozzák a legtöbb balesetet, ugye...
Fehérnemű reklám: nyilvánvaló, mivel lehet megfogni a pasikat, az eszeddel és az egyéniségeddel itt nem rúgsz labdába, nem azt keresik benned.
Azok a régi szép idők, amikor még diavetítővel tartottuk a meetinget, és Sabrina, a csinos titkárnő belibbent a világ legtutibb vetítőjével...azaz vetítőivel!
Hogyan erősítsük az anya-lánya kapcsolatot: tudatosítsuk lányunkban a tökéletes testsúly fontosságát azáltal, hogy csakis Post Grape Nuts müzlit adunk neki reggelire. És akkor talán nem lesz bulimiás.
Dezodorreklám: gondolom, csak a nők izzadnak. A szöveg szerint hiába van szép hajad, szép szemed, szép fogaid, mindezt elronthatod egy nagyon rossz vagy éppen nem hatékony dezodorral.
Úgy tűnik, egy bizonyos étterem szívén viselte a házasságok sorsát, és kampányt indított a válások számának csökkentéséért. Arra kéri a férjeket, hogy ne váljanak el feleségüktől, amiért az nem főz jól, hanem inkább térjenek be hozzájuk vacsorára. Milyen jó, hogy az éttermek kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból is!
A nejét netán reggeli rosszullét gyötri? Szegénynek nincs elég baja, még ott a reggeli készítés nyűgje is, amit ilyen állapotban ön még csak véletlenül sem vesz át tőle? Sebaj, adjon neki Mornidine-t és újra működőképes lesz!
Folyt. köv.
Forrás: Offbeat, Smithsonian
Ha tetszett a poszt, és érdekel a vintage és retro világ, kövess a Facebookon is!