Minden, ami vintage, retro és boldog békeidők!

Vintro

Vintro

10 szexista vintage reklám - 1. rész

2018. október 19. - KMJudit

Nem minden arany, ami fénylik. Akármennyire is elbűvölő mai szemmel a vintage korszak, jellemző volt a nők elnyomása, értelmi képességeiknek lekicsinylése. Ez a szemléletmód megjelent a korabeli reklámokban is, melyeket annak idején még nem szabályoztak szigorú előírások, így előfordultak szexista vagy rasszista hirdetések. Ma már egy ilyen reklámot a közösségi médiában egy hashtaggel egy életre el lehet intézni.

 

 

A romantika legnagyobb gyilkosa a mosogatástól kiszáradt kéz. Mert a kétkezi munkás férjnek nem lesz érdes a keze, vagy ha érdes is lesz, neki lehet. A megoldás a Lux mosogatószappan, mely nem szárítja a bőrt. 

mosogatokez.JPG

 

 

A férjed megbecsülését csakis úgy érheted el, ha rendben tartod a harisnyád. 

ne_hanyagold_el_a_harisnyad.JPG

 

 

Kételyek, gátlások, ignorancia ... a Lysol intim mosakodóval mindez elkerülhető lett volna, és Dave nem zárta volna ki névtelen feleségét az életéből, azaz inkább az asszony zárta ki magát hanyagságával a boldog házasságból. 

Az "intim higiénia" itt egy eufemizmus, amely a fogamzásgátlásra utal. A Lysol nem volt más, mint egy durva fertőtlenítőszer, ami a hirdetés tanulsága szerint megöl minden "baktériumot", értsd a spermát is. Természetesen mindez félrevezetés volt. Az akkori Lysol más összetevőket tartalmazott, mint a mai, súlyos szövetkárosodást okozva. 1911-re 193 mérgezést és 5 halálesetet dokumentáltak. Ja, és mint fogamzásgátló, semmit sem ért.

 

ne_zarj_ki_az_eletedbol.JPG

 

 

A népautó is beállt a sorba... a reklám amellett érvel, hogy mindegy, hogy a feleség hányszor töri össze a kocsit, az alkatrészek olcsók, így ne fájjon emiatt a férj feje. A statisztikák is azt mutatják, hogy a nők okozzák a legtöbb balesetet, ugye...

noi_soforok.JPG

 

 

Fehérnemű reklám: nyilvánvaló, mivel lehet megfogni a pasikat, az eszeddel és az egyéniségeddel itt nem rúgsz labdába, nem azt keresik benned.

push_up.JPG

 

 

Azok a régi szép idők, amikor még diavetítővel tartottuk a meetinget, és Sabrina, a csinos titkárnő belibbent a világ legtutibb vetítőjével...azaz vetítőivel!

sabrina.JPG

 

 

 

Hogyan erősítsük az anya-lánya kapcsolatot: tudatosítsuk lányunkban a tökéletes testsúly fontosságát azáltal, hogy csakis Post Grape Nuts müzlit adunk neki reggelire. És akkor talán nem lesz bulimiás.

same_size.JPG

 

 

Dezodorreklám: gondolom, csak a nők izzadnak. A szöveg szerint hiába van szép hajad, szép szemed, szép fogaid, mindezt elronthatod egy nagyon rossz vagy éppen nem hatékony dezodorral. 

szep_szemek_szep_szaj.JPG

 

 

Úgy tűnik, egy bizonyos étterem szívén viselte a házasságok sorsát, és kampányt indított a válások számának csökkentéséért. Arra kéri a férjeket, hogy ne váljanak el feleségüktől, amiért az nem főz jól, hanem inkább térjenek be hozzájuk vacsorára. Milyen jó, hogy az éttermek kiveszik a részüket a társadalmi felelősségvállalásból is!

tartsd_meg_haziallatnak.JPG

 




A nejét netán reggeli rosszullét gyötri? Szegénynek nincs elég baja, még ott a reggeli készítés nyűgje is, amit ilyen állapotban ön még csak véletlenül sem vesz át tőle? Sebaj, adjon neki Mornidine-t és újra működőképes lesz!

ujra_tud_reggelit_kesziteni.JPG

 

Folyt. köv.

 

Forrás: Offbeat, Smithsonian

 

Ha tetszett a poszt, és érdekel a vintage és retro világ, kövess a Facebookon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://vintro.blog.hu/api/trackback/id/tr6714295427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2018.10.21. 08:08:36

Orbán miatt volt ez is.
A független index tudományos újságírói kikutatták.

tamask 2018.10.21. 09:46:28

Akkoriban a férfiakat is pont ilyen reklámokkal akarták rávenni a dohányzásra (igen, azt reklámozták, hogy ha Marlborot, Winstont vagy más trendi márkát szívnak, akkor ragadnak rájuk a nők), alkoholfogyasztásra, fogmosásra, autók vásárlására, rettenetes nylon ing viselésére, hajkencék és after shave-ek használatára.

Amúgy az, hogy a nőknek azt tanácsolták, hogy legyen szép fogsoruk, legyenek ápoltak az miért baj? Ez alap kellene hogy legyen.
Jobb volt az a magyar feminista, szocialista módi, hogy otthonkába öltözött, visszeres lábú, lifegő hájas felkarú, nyárikonyhában izzadó öregasszonyokat akartak a nőkből faragni, akiknek ha kihullik a rohadó foguk, akkor csak legyintenek, hogy egy gonddal kevesebb.

Az meg hogy a nő főzni tudjon már évtizedek óta nem elvárás, a mai fiatal nők már a saját anyjuktól se láttam semmi főzést otthon. Nekem még nem volt olyan partnerem, aki jobban tudott volna főzni, mint én. Pedig elfoglalt férfi vagyok. A nők többsége ma azt se tudja, hogy mit eszik étteremben, azt hogyan készítették el, hozzávalókkal sincs tisztában, menüről rendel név és ár alapján, majd sürgősen posztolja instagramra megfilterezve, hogy mit vacsikázott bulikázás és dugás előtt. A férfiak szemében már az se elvárás, hogy a nő maga fizesse a fogyasztását... Pedig hát feminizmus...

Más. A Lysol egy általános célú fertőtlenítőszer, amit árulnak több néven. Dettol név lehet ismerős Magyarországon. Kézfertőtlenítésre, ruhák, ágyneműk szagmentesítésére, fertőtlenítésére is használják. Viszonylag ártalmatlan szer, benzalkónium-klorid. Ez kapható Lysol néven. Semmi köze a fogamzásgátláshoz. Illetve annyi, hogy ha a sperma akár szappanos vagy ecetes vízzel is ki van mosva a hüvelyből, az elég hatékony módszer, mert a spermiumok elég sérülékenyek, bár nyilván nem 100%-os.

Intim higiéniával kapcsolatban nyilván arra gondoltak, hogy a muffot érdemes néha Lysol-lal mosni, hogy ne legyen büdi. Nem a legmodernebb módszer (vannak már tejsavas muffmosók), de nem is durván káros.

(A másik népszerű fertőtlenítővel nem szabadna összetéveszteni, amit szappanokba tesznek, a klórhexidinnel, ami viszont rákkeltő lehet.)

tamask 2018.10.21. 09:53:20

Ma is megy a kapitalista nagyvállalatok körében a verseny a fogyasztókért. Az iPhone trendibbé tesz, mint a Xiaomi. Aki számít, az ötvenezer forintos elektromos fogkefét vesz, mert a hagyományos fogkefe szarnak lett kikiáltva. Aki nem Nike cipőben fut, az lúzer. Pont ugyanazok a módszerek vannak ma is a reklámiparban.

Advanced Flight 2018.10.21. 10:49:13

@tamask: mindenesetre annak fényében, hogy még ezt a faék egyszerűségű posztot sem bírtad megérteni, mégis lehet valami ezekben a régi reklámokban (bugyival pasit fogni): nektek tényleg ennyi agyatok van :-)

agarik 2018.10.21. 10:55:37

Voltmár, de azért az a vetítős reklám még mindig zseniális.

tamask 2018.10.21. 12:33:13

@Advanced Flight: te semmit se értettél meg abból, amit írtam, hogy a Lysol az egy viszonylag veszélytelen szer. A poszt nyilván angolból lett ferdítve, kevés hozzáértéssel.
Víztől több ember hal meg, mint Lysol-tól.

A feminista maszlag meg csak a szokásos.
Régen és ma is mindkét nemet elbizonytalanítják, megrettentik, majd gyorsan megoldást kínálnak a marketingesek által kreált problémájukra a cégek.
A "háziállatos" reklám se olyan durva ám angolul. A "pet" az házikedvencet és úgy általában kedvencet is jelent. Igeként meg kedveskedést, simogatást, becézgetést, cirógatást, kedveskedést is. Persze aki angolul nem tud, az rögtön a legmegalázóbb jelentésében fordítja.
Nyilván kétértelmű a reklám, ez a célja, de simán érthető úgy, hogy kis kedvencként tartsuk meg a főzni nem tudó nőt. Valójában ma szinte az összes nőt ilyen kis kedvencként, ágymelegítőként tartják (magyarul senki se kényszeríti őket se főzni, se takarítani) és ez a nőknek nagyon is megfelel.

KMJudit · http://multidezoepiteszet.blog.hu 2018.10.21. 12:55:54

@tamask:

www.smithsonianmag.com/smart-news/lysols-vintage-ads-subtly-pushed-women-to-use-its-disinfectant-as-birth-control-218734/

történész mondja, nem én:

These ads aren’t frightening women into thinking their genitals smell badly. According to historian Andrea Tone, “feminine hygiene” was a euphemism. Birth control was illegal in the U.S. until 1965 (for married couples) and 1972 (for single people). These Lysol ads are actually for contraception. The campaign made Lysol the best-selling method of contraception during the Great Depression.

tamask 2018.10.21. 14:11:56

@Múltidéző építészet: de hát ennyi erővel bármit lehet esemény utáni öblítésre használni, mert a spermiumok rendkívül érzékenyek kémhatásra, oxidációra, hőmérsékletre, akármire.

Ecetes víz.
Sós víz.
Kálium-permanganát oldata.
Jódoldat.
Bor.
Sör.
Szappanos víz.

Magyarországon a sima ecetes víz terjedt el.

Nem kétlem, hogy használták a Lysol-t is esemény utáni védekezésre, de rengeteg mást is használtak és használnak ugyanerre.

Arcade Macho 2018.10.22. 09:50:29

@tamask: vicces hogy a Nike ma egy himnuszon uldogelo negerrel reklamoz de hat ez van...
süti beállítások módosítása